Hoe werkt Retourplaza?

De webshop die nieuwe, retour gestuurde artikelen na een uitgebreide controle een 2e kans geeft, met flinke korting bovenop de laagste internetprijs!

  • Retourplaza is 5e in Top 100 meest innovatieve bedrijven van Nederland volgens Kamer van Koophandel 2017
  • Onze mede-oprichter Jan Minnee is Jong Logistiek Talent 2017
  • Retourplaza is genomineerd voor de Logistieke Webshop van het Jaar, categorie start-up 2016

Hoe werkt Retourplaza.nl?

Warehouse retour webwinkels 1:  Retourplaza ontvangt retour gestuurde artikelen en restvoorraden van diverse webshops uit heel Nederland

controle van retour artikelen 2:  Alle artikelen worden door ons ervaren team gecontroleerd en beoordeeld

korting retour webshop 3: Alleen nieuwe, ongebruikte artikelen worden aangeboden met flinke korting bovenop de laagste internetprijs op basis van de productstatus


Kiyoh: Ons onafhankelijke beoordelingssysteem

Wat we bieden

  • Ons assortiment bestaat uit nieuwe, ongebruikte én de meest actuele artikelen
  • Alle artikelen zijn individueel bekeken en beoordeeld door een deskundig retour-team
  • Korting op basis van de nieuwe productstatus, zie de A/B/C/D labels op de productpagina’s voor extra toelichting
  • Je ontvangt korting bovenop de huidige allerlaagste internetprijs die online vindbaar is, gebaseerd op de prijzen bij het plaatsen van het artikel in de webwinkel (prijzen fluctueren dagelijks)
      • Toch een lagere prijs gevonden? Neem dan svp contact op en passen we de prijs aan voor je bestelling
  • Elk product is uniek qua status, op = op. Dagelijks nieuw aanbod
  • De producten worden altijd werkend aangeboden, met fabrieksgarantie
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, is volgende dag in huis
  • Kleine artikelen (pakketten) kunnen binnen 14 dagen gratis retour worden gezonden
  • Gratis verzending vanaf 40 euro
     

Onze unieke Grading

De artikelen komen binnen in onze grading straat en worden daar individueel beoordeeld, gecontroleerd en gefotografeerd door een ervaren gradingteam. Deze grading wordt gedaan met behulp van de Retourplaza zelf ontwikkelde Grading software. Op basis van deze beoordeling krijgt elk artikel een nieuwe productstatus, gekoppeld aan een bijpassende korting. Deze korting wordt gebaseerd op de mate en locatie van de schade. Onze korting is bovenop de laagste internetprijs, gegarandeerd nergens goedkoper!

Grading status na uitgebreide controle

 
  • A: 100% intact, verpakking en artikel onbeschadigd en ongeopend; minimaal 10% korting
  • B: Alleen ontbrekende of beschadigde verpakking, artikel; minimaal 12% korting
  • C: Kleine lichte schade, zoals een kleine deuk of kleine kras; minimaal 30-35% korting
  • D: Zichtbare schade; zoals een grote deuk of grote kras; minimaal 40-45% korting

In de webshop wordt bij elk product aangegeven of er een beschadiging is en wat voor schade het is. Daarnaast is van elke bijzonderheid een foto in de webshop aanwezig. Op deze manier zijn we zo open en eerlijk mogelijk over de status van elk artikel.
 
Houd er rekening mee dat elk artikel een retour gestuurd product is en dus het verzendproces heeft doorlopen. Het kan daarom voorkomen dat bepaalde gedeeltes van de verpakking zijn afgeplakt. Daarnaast gebruiken wij geen omdoos indien niet noodzakelijk uit milieuoverwegingen.
 

Bestelling & verzending

Bestellen bij Retourplaza is makkelijk en snel. Klik bij het betreffende artikel op ‘bestel nu’ en betaal als gast of maak een account aan. Deze bestelling komt binnen bij PostNL, onze officiële partner, en wordt bij een ontbrekende verpakking opnieuw verpakt. Je ontvangt per mail een Track&Trace code waarmee je de status van je bestelling kan volgen. Indien je een (middel)groot artikel bestelt, dan wordt deze verzonden met de Extra@Home service. Je ontvangt van hen een SMS met informatie over het tijdstip van de levering. Kijk hier voor een overzicht van de levertijden.



Bezorging

Voor de Extra@Home service is het belangrijk om te weten dat wij drempelservice bieden. Dit houdt in dat het artikel over de eerste drempel van je huis wordt geplaatst. Voor flatgebouwen zonder lift geldt dat artikelen tot de derde verdieping worden geleverd,  over de eerste drempel van je huis. Voor flatgebouwen met lift geldt dat op elke verdieping wordt geleverd, over de eerste drempel van je huis. Artikelen worden dus niet binnenshuis naar andere verdiepingen gebracht. Kijk hier voor de meeste gestelde vragen over bestellingen en bezorging.